Coverbandet Haaks underhöll på Herrljunga Terrazzos digitala after work, som hade arrangerats av Morgan Fihn och Magnus Lundell.
Coverbandet Haaks underhöll på Herrljunga Terrazzos digitala after work, som hade arrangerats av Morgan Fihn och Magnus Lundell. Bild: Privat

82 000 visningar på digital after work från Herrljunga

Visst kan man ha en lyckad AW trots coronarestriktioner. Det bevisade Herrljunga Terrazzo i fredags. Företagets digitala after work hade 82000 visningar på Facebook.
– Lite i klass med Melodifestivalen, tycker vd:n Anders Lundell.

ANNONS
|

Det var andra gången Herrljungaföretaget satsar på en digital after work och ord som succé ligger nära till hands. Den livestreamade konserten med coverbandet Haaks hade 82000 visningar och 7000 kommentarer under kvällen.

De anställda på Herrljunga Terrazzo som har kontor på fem orter i landet hade delat upp sig i mindre sällskap på max 8 personer för att umgås och följa fredagskvällens konsert.

Jag kan tänka mig att man pratar om det här om 20 år.

– Vi hade hoppats på att restriktionerna skulle lätta, men så blev det ju inte. Fast det här var ett trevligt alternativ. Efteråt kopplade vi upp oss på Teams så att man kunde morsa på varandra, vinka lite och så. Det var trevligt, konstaterar Anders Lundell.

ANNONS

Som tror att fredagskvällens upplevelse kommer att leva kvar i minnet hos de anställda.

– Jag kan tänka mig att man pratar om det här om 20 år: ”Minns ni när det var pandemi och vi hade digital AW?”. En vanlig after work minns man inte på samma sätt.

Blir nästa after work också digital, tror du?

– Nej, jag hoppas verkligen att vi kan träffas då! Man behöver det.

LÄS MER:Kronprinsessan i digitalt möte med Herrljungapolitiker

LÄS MER:Pandemin stoppade dansen – men inte balen

ANNONS