Det var andra gången Herrljungaföretaget satsar på en digital after work och ord som succé ligger nära till hands. Den livestreamade konserten med coverbandet Haaks hade 82000 visningar och 7000 kommentarer under kvällen.
De anställda på Herrljunga Terrazzo som har kontor på fem orter i landet hade delat upp sig i mindre sällskap på max 8 personer för att umgås och följa fredagskvällens konsert.
Jag kan tänka mig att man pratar om det här om 20 år.
– Vi hade hoppats på att restriktionerna skulle lätta, men så blev det ju inte. Fast det här var ett trevligt alternativ. Efteråt kopplade vi upp oss på Teams så att man kunde morsa på varandra, vinka lite och så. Det var trevligt, konstaterar Anders Lundell.
Som tror att fredagskvällens upplevelse kommer att leva kvar i minnet hos de anställda.
– Jag kan tänka mig att man pratar om det här om 20 år: ”Minns ni när det var pandemi och vi hade digital AW?”. En vanlig after work minns man inte på samma sätt.
Blir nästa after work också digital, tror du?
– Nej, jag hoppas verkligen att vi kan träffas då! Man behöver det.
LÄS MER:Kronprinsessan i digitalt möte med Herrljungapolitiker